Stoicismul aplicat în cultura organizațională: Lecții de la Cătălin Mitroi
- Andy Kappa
- Jul 21
- 1 min read

Pe măsură ce „valorile corporative” se transformă adesea în simple slogane, Cătălin Mitroi – Managing Director Geberit România & Republica Moldova – propune un alt model: stoicismul trăit zi de zi. Pentru el, cultura de companie este caracter colectiv, un set de principii funcționale, nu decor pe pereți. „Cultura înseamnă un set de valori care sunt atașate grupului din care faci parte”, explică el, subliniind că liderul trebuie să fie primul care trăiește acele valori.
De aceea, Mitroi își alege colaboratorii după criteriul compatibilității etice: oameni care împărtășesc aceleași convingeri atrag la rândul lor alți oameni similari, iar organizația evoluează pe o spirală a încrederii reciproce.
În relația cu piața, principiul devine „Ein Mann, ein Wort” – un om, un cuvânt. „Onestitatea este apreciată de oameni”, spune el, iar promisiunea respectată se transformă într‑un avantaj competitiv măsurabil
Stoicismul său nu este rece: „faci pentru oamenii tăi lucruri, îi ajuți, lupți pentru ei” – o dovadă că rigoarea morală poate coexista cu grija autentică
În criză, cel mai bun barometru al leadership‑ului, tentația deciziilor impulsive este mare. Mitroi, inginer la bază, preferă să „își reprime emoțiile și să gândească rațional”, chiar dacă rezultatele se văd pe termen lung.
Iar pe termen lung, „existența unor valori constante” oferă companiei „un fel de igienă morală” și o continuitate fără de care performanța devine întâmplare.




Comments